כל המחירים עברו בדיקה מקיפה עם מגוון אתרי השוואת מחירים כדי לתת מחיר הטוב ביותר !!!
2021-01-13 02:03:42 Admin

יוגה ופילאטיס

יוגה VS פילאטיס... מה אתם באמת יודעים על ההבדלים ביניהם? ומה עדיף?

עודכן ב: 5 ספט 2019

שיטה אחת יותר רוחנית שפותחה בהודו העתיקה ושיטה שנייה פיזית שפותחה על ידי אנטומיסט גרמני בשנות ה-20.

יש בלבול רב בין השיטות והיום כבר מערבבים ביניהם לגמרי בשיעורים הנקראים יוגילטיס - לנו חשוב שתבינו את ההבדלים והיתרונות שיש לכל שיטה להציע...




יוגה ופילאטיס

כבר היום ישנה מודעות גבוהה בקרב כל חובבי הכושר לחשיבות הרבה שיש ליוגה ולפילאטיס להציע לנו. החל מהחיבור לגוף ולנפש, הורדת מתחים, שיפור הגמישות, חיזוק שרירי הליבה, חיזוק יכולות השליטה בגוף והנשימה וכמובן חיטוב ועיצוב הגוף.

לשני התחומים, גם ליוגה וגם לפילאטיס, יש המון אסכולות שונות ומגוונות כאשר לכל אסכולה רעיון ומשמעות לשיפור היכולות הגופניות תוך שימת דגש על נשימה וחיבור של גוף לנפש.



יוגה לוחם 2

בתרגול יוגה ישנה משמעות רבה לפן ההוליסטי והרוחני, מדיטציות וכניסה לתנוחות קשות ומאתגרות תוך ניתוק המחשבה מהפרעות חיצוניות ומחשבות מסיחות.

יוגה הוא השילוב המושלם בין ניהול אורח חיים בריא, תנועה ומדיטציה והחיבור בין שלושה מרכיבים חיוניים ביותר: מחשבה, גוף ונפש.

ליוגה המון מרכיבים פילוספיים ומדעיים אשר מלמדים אותנו על מהות החיים, המשמעות האישית של כל אחד ואחת בעולם הזה והיכולת להיות אדיב יותר כלפי בני האדם והטבע.

תרגול יוגה יכול להיות רגוע ובעל מוטיב עיקרי של נשימה ומדיטציה ולעומת זאת תרגול באסכולה אחרת יכול להיות בעל מוטיב של החזקת מנחים קשים, תנועה רבה ואין ספור טיפות זיעה בדרך!

יש תרגול יוגה לכולם! ישנן שיטות של האטה, אשטאנגה, יין וויניאסה בהן יש משמעות רבה לפן הפיזי תוך שליטה בנשימה ובמחשבה, וישנן שיטות מודרניות יותר כמו יוגה צחוק, יוגה קריוקי ויוגה בזוגות.


פילאטיס מכשירים

יוסף פילאטיס הינו המפתח של שיטת הפילאטיס. יוסף היה מומחה באנטומיה ומכניקה. על פי השיטה אנו מתמקדים במערכת פיזית אשר משתמשת בתרגילים ספיצפיים לשרירי "מטרה", כל זאת על מנת לחזק את שרירי היציבה ושרירי הליבה. יש להתמיד בשיטה על מנת לראות ולהרגיש תוצאות.

בשיטת הפילאטיס אנו לא מוצאים אסכולות רבות, והעיקריות הן פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים.


שיפור הגמישות

היתרונות הבריאותיים וההשפעה על שיפור אורח החיים:

אם אתם מחפשים לשפר שיווי משקל ויציבה ובנוסף לחזק את שרירי הליבה, גם יוגה וגם פילאטיס יתנו לכם מענה אופטימלי. גם תנוחות יוגה וגם תרגילי פילאטיס מתמקדים בשיווי משקל וחיזוק שרירי ליבה עמוקים.

בנוסף יש עוד המון שרירים אחרים אשר מתחזקים כמו שרירי הכתף, הרגליים, הצוואר והזרועות.

בפילאטיס תוכלו להתמקד גם בשרירים קטנים ובתנועות קטנות עם חזרות מרובות, ביוגה תוכלו לקבל את היתרון המשמעותי מאוד של שיפור הגמישות תוך כדי חיזוק השרירים.


מדיטציה

היתרונות בפן המנטלי:

במחקר שנעשה, העידו יותר מ-70% מהמשתתפים הקבועים בשיעורי יוגה ופילאטיס, שהרגישו הקלה בלחץ הנפשי לאחר האימון. גם ביוגה וגם בפילאטיס ישנה התמקדות רבה בשיטות נשימה שונות אשר יכולות לעזור בהפחתת חרדות ולחץ נפשי.

ביוגה ישנה משמעות רבה למדיטציה, לתרגול נשימות וחיבור בין גוף ונפש. כמה דקות של חיבור עצמי לנפש ולמחשבה מאפשרות הזדמנות להאט לרגע את הקצב משגרת היום יום הלחוצה כל כך, ולהתמקד בעצמנו.

מבחינה פיזית, התנוחות המאתגרות ביוגה בשילוב עם הנשימה אלו שני גורמי יסוד המאפשרים ניקוי רעלים של הגוף. רוטציות בעמוד שדרה, והטיות של הגוף נותנות מעין שחרור עמוק של שרירים ומפרקים, ומאפשרות זרימת דם טובה יותר לאיברים פנימיים. היכולת להחזיק תנוחה במנח מאתגר תוך ריכוז עמוק בנשימה, מחייבות ניתוק ממה שעבר עלינו ביום יום ופוקוס במנח עצמו ללא הסחות דעת.

גם בפילאטיס אנו נדרשים לריכוז עמוק, שילוב של נשימה וכניסה למנחים מאתגרים, אך נמצא פחות זמן למדיטציה במהלך השיעור.


תרגול יוגה

יתרונות בשיקום הגוף:

כמעט כל רופא או פיזיוטרפיסט ימליץ על יוגה או פילאטיס לשיקום מפציעות ספורט. גם ספורטאי עילית יקבלו המלצות לאימון אחד כזה בשבוע לאיזון ושיקום הגוף מהאימונים האינטנסיבים במהלך השבוע.

גם בשיקום נפשי מדיכאונות או טראומות התרגול והאימון יכולים להחזיר את האיזון ההורמונלי על ידי נשימות ותנועה.

יש דעות שפילאטיס מתאים יותר לשיקום מפציעות ספורט וליוגה דווקא יתרון בצד של מניעת הפציעה מלכתחילה.

ביוגה ישנה שיטת הנקראת יין (Yin), בו אנו מחזיקים מנחי יוגה ומתיחה לאורך זמן. תרגול כזה יכול לעזור לספורטאים ולמתאמנים בהארכת השרירים וגמישות המפרקים וכך למנוע פציעות מיותרות.




תרגול בהריון

יתרונות בזמן היריון:

עם אדפטציות מתאימות, גם ליוגה וגם לפילאטיס ישנם יתרונות משמעותיים בתקופת ההריון. יוגה לנשים בהריון מהווה מקור מצוין לשחרור השרירים ולהרגעת הגוף תוך שימוש במנחים ותנועות עדינות יחסית.

בשיעור ספציפי לנשים בהריון, גם ביוגה וגם בפילאטיס ישנו דגש על שרירי רצפת האגן, שרירי הצוואר, הכתפיים והגב התחתון והפגת לחצים ומתחים נפשיים.

לפילאטיס יש יתרון גדול גם במהלך הריון וגם לאחר הלידה, מאחר והוא מתמקד בשרירים הללו שנחלשים במהלך ההריון והלידה. הגוף עובר שינויים רבים במהלך ההריון והתרגול מאפשר שמירה על גוף חזק ויציב תוך כדי השינויים הללו. בנוסף, חיזוק שרירי רצפת האגן יכולים לסייע בלידה טבעית ובשמירה על שרירים חזקים גם לאחר ההריון ולמנוע בריחות שתן.


לסיכום,

מה עדיף?

שניהם מאוד מומלצים ומתאימים לכולנו. אם לחיזוק, לשיפור תנועתי, גמישות,הורדת מתחים וחיטוב.

מומלץ מאוד לשלב תרגול יוגה או שיעור פילאטיס בשגרת האימונים שלכם. קיבעו זמן גם לאיזון הגוף והנפש ולחיבור פנימי יותר עם עצמכם. הקדישו כמה דקות בשבוע למדיטציה וריכוז עמוק על מנת להפיג מתחים ולהיות טובים יותר לסביבה ולטבע. מאת :teamzone